Handelsbetingelser

Handelsbetingelser gælder for handler mellem dig og Alma og Anton

Alma og Anton

Blåvandvej 18
DK – 6857 Blåvand 
CVR-Nr. 27599486
Tel.: +45 4015 1190
info@almaoganton.dk

Betaling

Alma & Anton modtager betaling med VISA, VISA-Dankort, VISA Electron, MasterCard, MasterCard debet, Maestro, MobilePay, Viabill og Anyday.

Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle priser hos Alma & Anton er angivet i DKK og er inklusiv 25% moms.

Levering

Leveringstiden for din ordre er oftest dag til dag.

Vi leverer med GLS og Post Nord til private modtagere via Pakke Shop og ved hjemme levering. 

Fragtpriser:
GLS PakkeShop – DKK 39,- (Bestil for min. DKK 399,- og opnå gratis fragt).
GLS Hjemme levering - DKK 59,-

Post Nord Pakkeshop - DKK 39,- (Bestil for min. DKK 399,- og opnå gratis fragt).
Post Nord Hjemme levering - DKK 59,-

Fortrydelsesret

Hvis du fortryder dit køb hos os indenfor 14 dage efter du har modtaget varen, kan du returnere dit køb og få pengene tilbage.

Pakken skal være modtaget hos Alma og Anton senest 14 dage efter datoen, du har modtaget pakken.

En forudsætning for at du kan returnere dit køb, er dog at varen er ubrugt, ubeskadiget i original og hel emballage.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail info@almaoganton.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Vi har gjort det nemt og bekvemt for dig at sende dine varer retur, ved hjælp af vores returportal.

sendes til

Vi modtager hverken pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling, afhentning i pakkeshop m.m.

Levering skal sendes direkte til butikken på følgende adresse:

Alma og Anton

Blåvandvej 18

DK-6857 Blåvand   

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Benytter du dig af din fortrydelsesret, refunderer vi beløbet herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Købelovens mangelsbegreb finder anvendelse. Når du handler på www.almaoganton.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamations sager vurderes enkeltvis af Alma og Anton samt vore leverandører. 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Klage

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, på www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet, www.kfst.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Alma og Anton eller andre uvedkommende har ikke mulighed for at se de data, der udveksles ved køb.
Alma og Anton behandler dine personlige kontaktoplysninger med 100 % fortrolighed og vi garanterer, at ingen andre kan få adgang til dem.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Alma og Anton og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Som registreret hos Alma og Anton, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.

Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til:info@almaoganton.dk